کاشی چیست ؟
نوشته شده توسط : pari

کاشی چیست ؟ ، کاشی جزو مصالح ساختمانی است که کلا به شکل مربع و یا مستطیل و یا شکل های پیچیده تری می باشند و از ضخامت های چند میلی متری و تشکیل شده از مواد سخت همانند سنگ ، فلز ، شیشه و ... است .

کاشی ها در مواردی همانند پوشش سقف ، کف ، دیوار ، و یا سطح های دیگر به کار می برند و به عنوان یک کالای تزئینی برای استفاده قرار می گیرند .
کاشی ها دارای انواع مختلفی هستند طبق کاربرد فضای شما برای استفاده قرار می گیرند . که عبارت است از :
1-کاشی سنگی
2- کاشی موزاییکی
3- کاشی سرامیکی
4- کاشی پرسلان
5- کاشی ویترای
6- کاشی لعابی
7-کاشی بهداشتی
8- کاشی معدنی
9-کاشی آکوستیک سقفی
10-کاشی های پخت سوم
11-کاشی شیشه ای و ... می باشد .
انتخاب دیوارپوش و یا کفپوش مناسب برای افراد کار بسیار دشواری است . کاشی ها با طبیعت سازگار می باشند به این دلیل که کاشی ها از مواد معدنی و طبیعی درست شده اند که این مواد با بسیاری از مواد بازیافتی ترکیب می شود و از گروه اجناس سبز به حساب می آید . خیلی با طبیعت سازگار می باشد و قابل بازیافت می باشد .
کاشی ها در حین فرآیند آماده سازی تولید فشرده شده اند و بعد پخته می شوند . به شدت متراکم هستند و هیچ چیزی در آن ها نمی تواند نفوذ کند . به شکلی که حتی گرد و غبار داخل هوا که روی سطح آن ها می نشیند را به راحتی می توان دید . در آخر کاشی ها به مراقبت احتیاجی ندارند و با استفاده از یک جارو برقی می توان خیلی راحت سطح آن ها را تمیز نمود و یا همینطور به وسیله یک دستمال خیس و یا آب نیز تمیز می شوند . کاشی ها دارای قابلیتی هستند که اگر 50 سال هم به طور دائم از آن ها استفاده شود به هیچ عنوان بوی آن محیط را به خود نمی گیرند . و در خود نگه نمی دارند . همینطور کاشی ها به هیچ عنوان هیچ ذره ای را از محیط اطراف به خود نمی گیرند زیرا ترکیبات آن ها به گونه ای است که ذره های گاز آلرژی زا همانند رنگ ، بو و ... را نیز از خود تولید نمی کنند . به همین دلیل کالای فوق العاده مناسبی برای منزل های افرادی است که به مواد شیمیایی گوناگون حساسیت دارند .
با توجه به این که کاشی ها از انواع مختلفی برخوردار هستند اما به شکل کلی کاشی ها نسبت به کفپوش های دیگر همانند : پارکت ، لمینییت و ... با دوام تر هستند .
همینطور کاشی ها اگر در شرایط مناسب ساخته شوند . در برابر حشرات ، آب و رطوبت و مواد دیگر از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و کالای زینتی و زیبا و با دوامی شناخته شده است .
می توانید با خیالی راحت کاشی را نصب کنید و سالیان سال با خیالی راحت از آن استفاده نمایید .

 برای ادامه مطالب کلیک کنید . 




:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: